Horton Plains, World's end, de treinreis naar Ella - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu Horton Plains, World's end, de treinreis naar Ella - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu

Horton Plains, World's end, de treinreis naar Ella

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

21 Oktober 2015 | Sri Lanka, Bandarawela

Dag 14 Horton Plains, World's end en de treinreis naar Ella

Vandaag begon de dag vroeg, extreem vroeg: 4.30 uur de wekker, 5.00 uur gaan. De eigenaar van ons hotel had heel lief een ontbijtpakketje gemaakt, zodat we die mee konden nemen. We gingen met een busje omhoog naar de ingang van nationaal park Horton Plains en uitendelijk begon om 6.30 uur de grote wandeltocht. We liepen een rondje van zo'n 8 kilometer, wat een behoorlijke uitdaging bleek te zijn! Geen keurig geplaveide weggetjes, maar losse stenen, smalle paadjes en stepping stones over riviertjes heen. En dan ook nog continu bergop, bergaf. Maar al met al was het de moeite meer dan waard. We kwamen eerst bij mini World's end, wat een voorproefje bleek te zijn voor greater World's end. Je kijkt hier bij beiden langs een klif ruim 800 meter naar beneden en het uitzicht is adembenemed. Het is ook belangrijk dat je er vroeg bent, omdat anders de hele berg gehuld is in wolken en je het uitzicht beneemt. De foto's zijn altijd minder mooi dan de werkelijkheid, maar ze zijn alsnog heel mooi geworden. Daarna liepen we verder en kwamen we bij Baker's falls: hele mooie watervallen. Toen moesten we nog zo'n 3 kilometer lopen richting het busje, terwijl het ook weer warm begon te worden. Rond 10.30 uur waren we terug in het hotel, waar we even konden opfrissen en bekomen van de wandeling: om 14 uur gingen we met Iresh op pad voor onze lunch. Na de lunch gingen we door naar het treinstation. Weten jullie nog de treinreis die de kandidaten van 'Wie is de mol?' maakten, afgelopen seizoen? Wij hebben vandaag dezelfde treinreis gemaakt, alleen dan in tegengestelde richting, maar wel met hetzelfde prachtige uitzicht! Wij hoefden gelukkig alleen geen opdracht met koffers en dergelijke uit te voeren :). Het was heel leuk om een keer op deze manier te reizen, dwars door de theevelden en het heuvelachtige landschap. Op station Ella wachtte Iresh ons op met de auto en de koffers, waarna we naar het hotel gebracht werden. Het uitzicht vanuit onze kamer schijnt fantastisch te zijn, alleen is het al megadonker hier, dus we hebben het zelf nog niet kunnen bewonderen. Daarnaast regent het keihard, net zoals elke avond afgelopen week. Gelukkig elke keer alleen 's avonds, zodat we er (nog) geen last van hebben gehad. Morgen weer een beklimming op het programma: mini Adam's peak!