Jaffna - Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu Jaffna - Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu

Jaffna - Sigiriya

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

14 Oktober 2015 | Sri Lanka, Sigiriya

Dag 7 Jaffna - Sigiriya

Vandaag staat er niet veel op de planning, behalve een lange reis richting Sigiriya. En dat is maar goed ook, want Johan is vannacht ziek geworden. Niet zo erg als we vorig jaar in Indonesië hebben meegemaakt gelukkig, maar wel vervelend. Hij heeft een groot deel van de nacht in de badkamer doorgebracht en gelukkig ging het vanmorgen wel weer redelijk. Om half negen vertrokken we richting Sigiriya, en rond 13 uur kwamen we bij onze lunchbestemming aan, vlakbij het hotel. Eigenlijk stond op de planning om vanmiddag naar de leeuwenrots te gaan, maar na overleg met Iresh besloten om dat morgenochtend te gaan doen. De klim naar boven schijnt behoorlijk heftig te zijn en Johan was toch nog niet helemaal fit. In plaats daarvan gaf Iresh ons een paar andere opties om te gaan doen, waarvan we de meest aantrekkelijke kozen: een ayurveda massage. Ayurveda is een oeroude geneeskunst van Sri Lanka, wat wordt gebruikt om mensen te genezen, maar ook om het welzijn te bevorderen. Ze maken gebruik van oliën en kruiden, waarmee ze dan masseren. En dat anderhalf uur lang voor iets meer dan 20 euro p.p. Dat leek ons dus wel wat. En het was heeeerlijk! We kregen ook nog een stoombad, waarbij we in een soort kist moesten liggen waar alleen je hoofd uitstak. In de kist wordt dan de stoom gemaakt, die daar ook blijft. Ook dat was zeker niet verkeerd. Daarna reden we richting ons hotel. Zo te zien een prima hotel, met allemaal losse huisjes. Geen airco dit keer, maar wel een ventilator. Hopelijk koel genoeg voor vannacht. Ook is er net, terwijl ik dit schreef, een salamander op m'n hoofd gestort vanaf 't plafond. Ieeeeelllllll bahhh. Dus ik ben maar weer binnen gaan zitten. Ach, het is geven en nemen als je naar zo'n tropsiche bestemming gaat ;). Wel is het heerlijk om te lezen dat iedereen in Nederland zich druk maakt over natte sneeuw en autoruiten krabben, terwijl het hier vanmorgen om 8.30 uur al 28 graden was. Afzien hoor! Maar ook wij zitten hier nu in een lekkere onweersbui. Morgen dus de klim van de leeuwenrots en 's middags naar een andere oude stad: Polonnaruwa. Geen foto's gemaakt vandaag, wel gaan we nog proberen de foto's van gisteren te uploaden (was gisteren een beetje mislukt).

• 14 Oktober 2015 - 16:47

Jellan:

Beterschap Johan

• 14 Oktober 2015 - 16:52

Eric :

Beterschap Johan . En succes met de beesten

• 15 Oktober 2015 - 10:46

Nicoline:

Lekker aan het genieten dus, mooizo! Hier is het idd ineens winter geworden.. veel plezier nog!!xxx