Delft island - Reisverslag uit Delft Island, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu Delft island - Reisverslag uit Delft Island, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu

Delft island

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 Oktober 2015 | Sri Lanka, Delft Island

Dag 5 Delft island

Om 5.30 uur de wekker was toch wel vroeg, maar om 6 uur stonden we redelijk fit klaar om te gaan. Een ontbijt pakketje mee van het hotel en dan snel de auto in, ruim een uur rijden naar Punkidutivu. De wegen daar naartoe waren niet al te best en het werd een hobbelig ritje. Vanaf Punkidutivu vertrok de boot om 8 uur richting Delft. Dit eiland is, inderdaad, in de Nederlandse koloniale tijd en toen de Nederlanders hier de baas waren, vernoemd naar de stad Delft. De boottocht duurde ongevuur een uur en was een hele beleving. Samen met allemaal Sri Lankanen op een kleine boot, waar de temperaturen flink opliepen. Eenmaal aangekomen gingen we samen met Irish achterin een TukTuk, terwijl de chauffeur ons het hele eiland liet zien. Het is een prachtig eiland en we hebben dan ook veel gezien: van de 'growing stone' tot wilde paarden (vond ik leuk!) en van koraalstenen muurtjes tot een mooie Baobab boom. In de TukTuk was ook grappig, die man scheurde megahard over allemaal onverharde weggetjes: weer lekker hobbelig dus. Rond 11.30 uur hadden we het hele eiland gezien, maar de bootverbinding tussen Delft en het vaste land is nog niet zo best. De eerstvolgende boot ging dan ook pas om 14.30 uur, dus we moesten even wachten. We kregen wel een lekkere lunch (typisch Sri Lankaans: rijst met curry) en we hadden gelukkig allebei een boek bij ons. De boottocht terug was onbeschrijvelijk. We hadden een andere boot en deze schommelde nogal. Nogal heel erg. We weten nu in ieder geval zeker dat we nooit zeeziek gaan worden, anders waren we het hier zeker geweest. Daarna terug naar Jaffna en naar het hotel, waar we rond 16.45 aankwamen. Lekker niks gedaan, 's avonds wat gegeten en morgen Jaffna citytour! We zijn heel benieuwd. In tegenstelling tot de Singalezen, is het overgrote deel van de Tamils namelijk Hindoe, wat natuurlijk een andere uitstraling en andere tempels geeft. Zin in dus!

• 12 Oktober 2015 - 18:59

Jellan:

Ontzettend leuk om zo mee te kunnen beleven wat jullie allemaal zien!!
    Veel plezier!! En slaap lekker

• 12 Oktober 2015 - 21:39

Miranda:

Je schrijft leuk Emma! Genieten doen jullie zeker als ik dat zo lees. Gaaf! Veel plezier!xx

• 13 Oktober 2015 - 16:44

Aartje:

Zo dat was lekker vroeg wakker worden :) , maar het was de moeite waard zo te lezen.
    We horen wel weer hoe de Jaffna citytour was groetjes ons XX