De Parel van de Indische Oceaan - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu De Parel van de Indische Oceaan - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu

De Parel van de Indische Oceaan

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 Oktober 2015 | Sri Lanka, Negombo

Dag 1&2 08-10-2015 & 09-10-2015

Vandaag is het dan eindelijk zover, we vertrekken naar Sri Lanka. We vliegen om 21.25 uur vanuit Düsseldorf, Eric en Aartje brengen ons naar het vliegveld. Wel een beetje file onderweg, maar bij de incheckbalie waren we meteen aan de beurt, dus gelukkig alsnog ruim op tijd. Nog even wat gedronken met onze (schoon)ouders en daarna nog snel even twee nekkussens gescoord (shit, vergeten... Liggen nog thuis). Ook even een pizzaatje gegeten en daarna door de douane en richting de gate. Redelijk op tijd vertrokken richting Dubai (6h15min vliegen), waar we moesten overstappen. Emirates blijkt een geweldige maatschappij te zijn. Lekker veel ruimte, aardige stewardessen en zelfs 10 MB gratis wifi! En ook genoeg goede en recente films (Pitch Perfect 2 was leuk!!) Eenmaal op Dubai hadden we 2 uur overstaptijd, wat ruim voldoende was. Een half uur voordat we zouden vertrekken kregen we echter te horen dat er een technisch mankement was: 2 uur vertraging en we moesten naar een andere gate. Stom.
We kregen wel een bon mee om te ontbijten bij een restaurantje en we hebben even rustig langs de shopjes gewandeld. Daarna vertrokken we dan toch eindelijk richting Colombo (4h20min vliegen). En daar zijn we dan eindelijk: Sri Lanka, 'De Parel van de Indische Oceaan'. Aangekomen op het vliegveld van Colombo, werden we opgewacht door onze privéchauffeur c.q. gids. Een hele aardige man, die ons meteen een bloemenkrans omhing. Eenmaal buiten was er een aardige temeratuurshock, maar 32 graden went gelukkig snel :-). Vervolgens reed hij ons naar het hotel in Negombo, een plaatsje aan de kust, vlakbij het vliegveld. Een goed hotel, waar we meteen een duikje in het zwembad namen en genoten van de zonsondergang aan het strand. Daarna gegeten en straks op tijd naar bed; morgen een drukke dag voor de boeg! Dan reizen we verder naar Anuradhapura.

• 09 Oktober 2015 - 22:56

Jellan:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat de reis goed gegaan is

• 10 Oktober 2015 - 11:17

Opa En Oma Lochem:

In gedachten zijn we bij jullie en een gevoel van jaloersheid kan ik nauwelijks onderdrukken.