Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Emma Johan - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Emma Johan - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 Oktober 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 21 City Tour, Dubai Mall en Burj Khalifa

Gisteren waren aan het einde van de dag echt helemaal kapot en daarom zijn we ook vergeten om een verslag te plaatsen. Dit stond gisteren op de planning: halve dag City Tour, Dubai Mall en omhoog in de Burj Khalifa. We werden opgehaald vanuit het hotel om 9:00. Tijdens de City Tour hebben we een aantal leuke dingen gedaan en gezien. Het fort tegenover ons hotel zijn we in geweest, de souks (lokale marktjes), we zijn de rivier overgestoken met een Abra, we zijn naar het grootste kunstmatige (palm)eiland ter wereld (the Palm Jumeirah) geweest en uiteindelijk zijn we afgezet bij de Dubai Mall. Het was een snelle maar leuke tour waarin we veel hoogtepunten hebben kunnen zien en veel te weten zijn gekomen over Dubai. Bij de Dubai Mall gingen we even lunchen en na de lunch gingen we shoppen! Na een paar uur shoppen waren we er klaar mee, we hebben best wel veel gekocht dus we hopen dat we alles in de koffer kunnen krijgen :-). De mall is trouwens ongelofelijk groot en er zijn heel veel winkels. Ook is er een megagroot aquarium in de mall met haaien en roggen en er zijn 14 bioscoopzalen, lekker overdreven groot. Dat kan natuurlijk alleen in Dubai! Na het diner, een sushirestaurant met een loopband(!), gingen we richting de fonteinenshow, die was ook leuk om te zien. Toen ging het echt gebeuren: omhoog in het hoogste gebouw ter wereld: de Burj Khalifa in een lift die 65km/h gaat! We hadden avond tickets en dat is zeker een aanrader. De stad is erg mooi in het donker. Wat wel grappig was, is dat we op de foto mochten en toen we een foto hadden uitgekozen vroegen we de prijs en schrokken we nogal... Voor 1 foto moesten we 65 euro betalen. Daar bedankten we dus voor :-). Vandaag gaan we naar de Jumeirah moskee en hebben we een desert safari!

• 29 Oktober 2015 - 08:11

Jellan:

Supervet allemaal! Dubai wil ik óók zien...
    Veel plezier jullie laatste dagje, en alvast n hele goede terugreis morgen! Fijn jullie weer te zien!! Xxx

• 29 Oktober 2015 - 14:32

Aartje:

Ook weer helemaal mooi als ik het allemaal lees.
    Fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad.
    Goede terugreis morgen :) en we zien jullie vrijdag weer XX