Yala National Park en Mirissa - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu Yala National Park en Mirissa - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu

Yala National Park en Mirissa

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

23 Oktober 2015 | Sri Lanka, Mirissa South

Dag 16 Yala National Park en Mirissa

Vandaag was het weer een vroegertje: 5.30 uur moesten we klaar zijn. Om 6 uur begint namelijk de jeep safari door Yala National Park. We werden bij het hotel al opgehaald door de jeep en daarna gingen we op weg naar het park, zodat we om 6 uur er ook waren. Bij de ingang stapte er nog een gids in om alles uit te leggen. En om maar meteen met de deur in huis te vallen: helaas, we hebben geen luipaarden gezien. Onze chauffeur kreeg op een gegeven moment een telefoontje, waarna hij enorm hard begon te scheuren. Het was maar goed dat we nog niet onbeten hadden, want de weg was niet bepaald vlak. We snapten er allebei niks van, want wij hadden geen haast. Bleek dus dat er luipaarden gezien waren en toen we op de betreffende plek aankwamen, was er een enorme opstopping van alle jeeps daar. We zagen dus ook niks. Uiteindelijk, toen alle andere jeeps weg waren, hebben we nog een half uur bij de uitgang van een paadje gewacht. De gids vertelde ons dat daar twee luipaarden uit zouden komen, maar helaas. Ach, nu hebben we een goed excuus om nog een keer af te reizen naar dit prachtige land! :)
We hebben wel heel veel andere gaven dieren gezien: krokodillen, baby krokodillen, olifanten, een konijn (die hier kennelijk heel zeldzaam zijn), talloze bijzondere en felgekleurde vogels, een arend, herten, zwijnen en ga zo maar door. Het was echt een supergave safari en dit hadden we zeker niet willen missen! Eenmaal terug in ons schattige hotel wouden we graag een duik in het zwembad nemen, maar die bleek helaas gesloten: ze waren 'm aan het schoonmaken. Dan nog maar een uurtje slapen. Rond het middaguur vertrokken we richting Mirissa. Aan het begin van de route hebben we geluncht en via het zuidelijkste puntje van het eiland kwamen we uit in Mirissa: onze relax bestemming. Het is hier echt een paradijsje. Ons hotel is prachtig, vanuit onze kamer is het letterlijk 3 meter naar het zwembad en 10 meter naar het strand. Palmbomen erbij en het plaatje is compleet. Hier gaan we de komende 2 dagen even goed uitrusten van de eerste 2 intense, maar supergave weken!