Jaffna - Reisverslag uit Jaffna, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu Jaffna - Reisverslag uit Jaffna, Sri Lanka van Emma Johan - WaarBenJij.nu

Jaffna

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

13 Oktober 2015 | Sri Lanka, Jaffna

Dag 6 Jaffna

Vanmorgen lekker uitslapen, 10 uur hadden we pas afgesproken met Iresh (ik heb z'n naam al die tijd verkeerd gespeld dus). Ook ging er nog een andere gids mee die meer over Jaffna kon vertellen; Iresh is hier ook pas twee keer geweest omdat niet zoveel toeristen naar het noorden gaan. We gingen met de auto door de stad en onze eerste stop was de meest beroemde en mooiste Hindoe tempel van Sri Lanka, de Nallur Kandaswamytempel. Een prachtige tempel, waar Johan z'n shirt uit moest trekken, net als alle andere mannen. Ik mocht gelukkig m'n jurkje aanhouden :). Daarna reden we verder en kwamen we langs allerlei gebouwen, ook uit de Nederlandse tijd. De Nederlanders hebben hier zo'n 150 jaar de macht gehad en dus ook veel gebouwd. Ook heeft de gids veel uitgelegd over de agricultuur hier en hebben we veel gewassen gezien: wortels, bananen, papaya, druiven etc. We maakten nog een stop bij een bodemloze put (die waarschijnlijk gewoon heel erg diep is) en bij één van de weinige katholieke kerken van het land, de St Patricks Cathedral. Tot slot gingen we naar het Hollandse fort, inderdaad gebouwd door de Nederlanders. Het is een enorm fort, helaas is er weinig meer van over door de burgeroorlog. Daarna keerden we terug naar het hotel, al voor lunchtijd! Lekker een hele middag voor onszelf dus. We hadden gezien dat er een KFC in de stad zat en vooral ik had echt zin in weer een Westerse maaltijd in plaats van rijst met curry. Dus we zijn daarheen gelopen, wat ongelooflijk heet was, maar ook wel leuk, zo door de stad heen. En heeeeeerlijk gegeten! Daarna nog bij een supermarktje wat gekocht en toen terug naar het hotel. Rond vijf uur zijn we nog richting het Hollands fort gelopen om daar de zonsondergang te kijken, op aanraden van Iresh. Dat was inderdaad prachtig om te zien en we waren netjes voor het donker terug in het hotel, zoals Iresh ons op het hart gedrukt had. Daarna gegeten en straks gaan we slapen. Morgen hebben we een lange rit voir de boeg richting Sigiriya en gaan we naar de leeuwenrots toe!

• 13 Oktober 2015 - 20:02

Jellan:

Ben erg benieuwd naar de foto's :-)
    T was hier hartstikke koud vandaag, 2 gr. Brrr.... winterjas en handschoenen aan op de fiets